Kesätervehdys ESATKYstä,

Kuten tarkkaavaisimmat ovatkin huomanneet ESATKYn nettisivut toimivat tablet-laitteilla ja älypuhelimilla hieman uudella tavalla. Nykypäivää ovat ns. mobiiliystävälliset sivut eli ne skaalautuvat käytetyn päätelaitteen mukaan eri tavoin. ESATKYn sivut ovat tosin toimineet noin jo vuodesta 2011 alkaen eli mitään suurempaa muutosta sen osalta itse asiassa ei ole tehty.

iPad_mobiilinakyma_ESATKYn_sivuista

Rooman matka on siis 13. – 16.9.2013. Sitä ennen ITKY järjestää Olumppialaiset ja siitä on tarkempaa tietoa tulee viimeistään elokuussa ESATKYn sivuilla. Ajankohtana on 23.8. joten laittakaa se kalenteriin.

Syksyn 2013 osalta

Tietotekniikan Liitto (TTL ry) on pitänyt osana 60 – vuotistaivaltaan TTL Tietoturva Roadshow – esityksiä eri puolilla Suomea. Tätä kyseltiin myös Lappeenrantaan kevääksi 2013 mutta silloin se ei esiintyjien aikataulujen puolesta sattunut. Nyt sitä pyritään järjestämään lokakuussa. Tarkemmin asiasta kerrotaan kyllä luonnollisesti sitten ESATKYn sivuilla ja jäseninfolla.

Kevätkokouksen 2013 jälkeistä elämää

ESATKYn kevätkokous pidettiin Etelä-Saimaan Golfin golfkentällä Tuosan saarella. Katsoimme mitä tietoteknisiä ratkaisuja käytetään hyväksi golfin pelaamisen osalta, niin tukitoiminnoissa kuin osana pelaajan varustuksia. Tilaisuudesssa näytetty ja kerrottu Tuosan kastelusysteemi on ollut koko valtakunnan laajuisestikin edelläkävijä ja lisäksi Viipurin Golfin osalta on siirrytty myös mobiiliystävällisiin sivuihin. Kokeilkaa esimerkiksi Apple iPadilla, Apple iPhonella, Samsung Galaxyllä tai Nokia Lumialla http://www.viipuringolf.fi ja huomaatte saman kuin https://www.esatky.fi/2018-sivusto/, tabletit ja uudet puhelimet käyttävät hyväksi erilaista näkymää kuin mihin on perinteisillä Windows-näkymillä totuttu, eikö vaan?

iPad_mobiilinakyma_VGn_sivuista

Juhannuksen jälkeinen viikko ja koko heinäkuu ovat perinteisesti Suomen kesäloma-aikaa ja sitä ei mikään EU varmaan koskaan muuta.

Tästä jatketaan ja hyvää kesää!

Juhannuksen jälkeisin kesäterveisin Jari , ESATKYn pj

PS: Mobiilinäkymät ESATKYn sivuista 25.6.2013:

Apple iPhone Nokia Lumia 920
iPhone_mobiilinakyma_ESATKYn_sivuista